Tuesday, 8 December 2015

Apa yang anda boleh beli dengan harga ROKOK

Assalamualaikum



Topik utama mengenai rokok. Biasanya, orang perempuan mesti cakap dekat perokok-perokok pasal "duit yang awak buat beli rokok tu kalau dikumpul dah boleh beli Mercedes sebiji. " dan mungkin juga perokok tu akan cakap "awak tu tak hisap rokok tak ada Mercedes pun." Kan ?

Okay. Rokok mengandungi nikotin yang menyebabkan ketagihan. Tar yang menyebabkan alveolus melekit dan berwarna hitam. Gas yang terkandung dalam asap rokok menyebabkan kurangnya bekalan oksigen ke dalam tubuh badan. Itu je la yang Diba tahu. [yang lain sila Google sendiri ya]

Katanya harga rokok naik mendadak. Boleh cecah RM 17 ? Betul ke ?

Diba ada terbaca dekat surat khabar Star. Tajuk dia " What RM 17 Can Buy"

Jadi, dekat sini Diba nak share sedikit ilmu.

Dengan RM 17 , anda mungkin boleh beli :

  1. 32 biji telur
  2. 600 g susu tepung
  3. 6 kg beras
  4. 8 liter petrol Ron 95
  5. 8 cawan teh tarik
  6. ayam 
  7. 4 hidangan nasi lemak
  8. 4 ketul ayam KFC 
  9. 21 suku paket Maggi Instant Noodles
  10. 4 pinggan nasi goreng
  11. 26 keping diapers
  12. 4 potong personal Domino's Pizza with expensive topping
  13. 9 keping roti canai

Nah. Macam tak caye kan. Mungkin anda boleh cuba sekali dua.

Sekian.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Comment Anda